Prodej tuhých paliv se řídí ustanoveními občanského zákoníku, § 619 a následující.
Množství, druh a cena prodaného paliva musí odpovídat údajům na prodejním dokladu a jeho jakost je určena parametry jednotlivých druhů tuhých paliv podle katalogů prvovýrobců (dolů, koksoven a briketáren).
Uplatňování reklamace vad zakoupeného paliva
1. Reklamace hmotnosti paliva
Reklamaci hmotnosti paliva kupující uplatňuje okamžitě při převzetí paliva, a to vyznačením na prodejním dokladu. Za přítomnosti kupujícího se provede kontrolní vážení na mostní váze v Uhlířství Frýdlant. Při jízdě ke kontrolnímu vážení je řidič povinen vzít do kabiny osobu, která si převážení vyžádala. Při neoprávněné reklamaci kupující hradí výdaje vzniklé s opakovanou dopravou.
2. Reklamace kvality paliva
Vyskytne-li se vada kvality u zakoupeného paliva, má kupující právo tuto vadu reklamovat:
- u řidiče vozidla tak, že důvod reklamace vyznačí na prodejním dokladu, kterým se potvrzuje převzetí paliva
- osobně na skladě v Uhlířství Frýdlant, písemnou formou, mailem nebo telefonicky
Reklamaci je nutno uplatnit okamžitě po zjištění vady do 5 dnů od převzetí paliva, nejpozději však do 3 měsíců od uskutečnění dodávky v letních měsících a to od 1.6. do 31.8. a při předložení prodejního dokladu.
Kdy nelze dodávku reklamovat
- z dodávky bylo odebráno více jak 1/3 paliva (nelze posoudit reklamovanou vadu)
- kupující sám palivo roztřídil
- je-li palivo uskladněno s jinou dodávkou
- palivo, které bylo prodáno se slevou kupujícímu s jeho souhlasem
3. Vyřízení reklamace
Prodávající sdělí kupujícímu do 3dnů od oznámení reklamace kdy provede prohlídku uskladněného paliva. Prohlídka paliva se uskuteční po dohodě s kupujícím do 10 dnů od oznámení reklamace. Kupující umožní prodávajícímu přístup k uskladněnému palivu a místo opatří dostatečným osvětlením. Podle druhu reklamace provede prodávající odběr kontrolního vzorku podle příslušné technické normy za přítomnosti kupujícího. Na místě se sepíše protokol o vadách a způsob narovnání oprávněné reklamace. V případě zpět vzetí reklamovaného paliva je kupující povinen všechno palivo vyvézt na místo, aby měl prodávající k palivu přístup a mohl ho bez problémů naložit na auto.
Oprávněnou reklamaci vyřídí prodávajíc po dohodě s kupujícím
- poskytnutím slevy na prodané palivo
- dodáním nového paliva za vadné palivo nad stanovenou normu
- převzetím paliva zpět a vrácením peněžní částky odpovídající množství paliva vráceného zpět
- dodáním chybějícího množství
- poskytnutím finančního vyrovnání za chybějící palivo